همه ارتباط برقرار می کنند اما اینکه یاد بگیریم چطور خوب ارتباط برقرار کنیم نیازمند داشتن مهارت است. برای اینکه در کار و تجارت موفق شویم (یا هر عرصه دیگر از زندگی)، باید بتوانیم مهارت های ارتباطی را خوب یاد بگیریم. برای بعضی ها ارتباط برقرار کردن ساده است. بعضی ها ذاتاً استاد ارتباط برقرار کردن هستند و اعتماد به نفس بسیار زیادی برای اینکار دارند. اما بقیه چطور یاد می گیرند که با دیگران ارتباط برقرار کنند؟ در اینجا به 7 راهکار برای ایجاد ارتباط موفق اشاره می کنیم :

 
 
برای مشاهده متن کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید.


ادامه مطلب

اطلاعات اولیه

هسته در سال 1831 توسط Robert Brown در سلولهای اپیدرمی ثعلبیان کشف شد و به عنوان بخشی متراکم ، پایدار و موجود در همه سلولها در نظر گرفته شد. هسته یک ساختار فشرده با پیچ و تابهای زیادی را داراست و با پروتئین همراه می‌باشد. به چنین مجموعه فشرده‌ای همراه با پروتئین ، کروماتین می‌گویند. هسته واجد غشای دو لایه‌ای موسوم به پوشش هسته‌ای است و در این پوشش حفره‌ها یا روزنه‌هایی موسوم به منفذ پیچیده هسته‌ای است که از طریق آنها عمل تبادل مواد بین هسته و سیتوپلاسم انجام می‌گیرد. برای بررسی ساختمان عمومی هسته می‌توان از میکروسکوپ نوری و میکروسکوپ الکترونی استفاده کرد.


 

برای نمایش متن کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید



ادامه مطلب

همه چيز درباره نانو تكنولوژي

در دو دهه اخير، پيشرفتهاي تكنولوژي وسايل و مواد با ابعاد بسيار كوچك به دست آمده است و به سوي تحولي فوق العاده كه تمدن بشر را تا پايان قرن دگرگون خواهد كرد ، پيش مي رود . براي احساس اندازه هاي مادون ريز ، قطر موي سر انسان را كه يك دهم ميليمتر است در نظر بگيريد ، يك نانومتر صدهزار برابر كوچكتراست 9- 10متر . تكنولوژي و مهندسي در قرن پيش رو با وسايل ، اندازه گيريها و توليداتي سروكار خواهد داشت كه چنين ابعاد مادون ريزي دارند . درحال حاضر پروسه هاي در ابعاد چند مولكول قابل طراحي و كنترل است . همچنين خواص مكانيكي ، شيميايي ، الكتريكي ، مغناطيسي ، نوري و... مواد در لايه ها در حدود ابعاد نانومتر قابل درك و تحليل و سنجش است . تكنولوژي درقرن گذشته در هرچه ريزتر كردن دانه هاي بزرگتر پيشرفت چشمگيري داشت ، بطوريكه به مزاح گفته شد كه ديگر كشف ذرات ريز اتمي ((Sub-Atomic)) نه تنها جايزه نوبل ندارد ، بلكه به آن جريمه هم تعلق مي گيرد ! تكنولوژي نو درقرن حاضر مسير عكس را طي مي كند . يعني مواد مادون ريز را بايد تركيب كرد تا دانه هاي بزرگتر كارآمد به وجود آ ورد .

 

 

برای مشاهده متن کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید



ادامه مطلب
 

آثار و بركات نماز

________________________________________________


نمی دونم تا حالا به این توجه كردید كه نماز چه تاثیری در زندگی افراد  داشته یا نه، ولی به راحتی می شود به این سوال جواب داد، وقتی كه یك مقایسه نه چندان تخصصی در مورد افراد نماز خوان و بی نماز در جامعه  انجام داد ؟

تاثیر اول :نماز موجب آرامش :

 

 

 

برای نمایش متن کامل روی ادامه مطلب کلیک کنید.



ادامه مطلب

وقتی سبزی‌ها سرخ شدند، آن‌ها را از تابه بردارید و در سبدی فلزی بگذارید. یادتان باشد که این غذا را باید گرم و بلافاصله بعد از تهیه میل کرد در غیر این صورت تردی خود را از دست خواهد داد.

 
مقدار کالری
مواد غذایی یاد شده در مجموع 1200 کیلو کالری انرژی دارند که در صورت تقسیم کردن آن‌ها میان 4 نفر، مقدار کالری دریافتی برای هر نفر 300 کیلوکالری خواهد بود که برای وعده شام این مقدار مناسب است. همراه کردن هر ماده غذایی دیگری مانند کمی گوشت یا سیب‌زمینی سرخ کرده با سبزی‌های سوخاریشده،‌ حداقل 100 کیلو کالری بر میزان انرژی یاد شده اضافه خواهد کرد.همراه غذا
اگر می‌خواهید همراه سبزی‌های یاد شده منبع پروتئینی‌ای نیز میل کنید، می‌توانید یک عدد تخم‌مرغ آب‌پز را حلقه‌حلقه کنید و همراه این غذا بخورید. حتی یک تکه 60 گرمی سینه مرغ را می‌توانید به صورت گریل شده درآورید و در کنار سبزی‌ها میل کنید. مصرف سبزی‌های سوخاری با یک سوم لیوان ماست چکیده طعم‌دار شده با پودر نعناع و مخلوط شده با جوانه گندم یا ماش، وعده غذایی مغذی‌ای را به عنوان شام برایتان فراهم می‌کند.
 
 
برای مشاهده متن کامل به ادامه مطلب بروید.


ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 26 / 8 / 1393برچسب:آشپزی,آموزش آشپزی,سبزیجات,سوخاری,سبزیجات سوخاری,طرز تهیه نوعی جدید از سبزیجات سوخاری, | 11:0 | نویسنده : علی اکبر |

            

برای دیدن تصاویر بیشتر به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 26 / 8 / 1393برچسب:تصاویری از کریستیانو رونالدو,عکس کریستیانو رونالدو, | 10:43 | نویسنده : علی اکبر |

نام کامل:

کریستیانو رونالدو داس سنتوز آویرو
نام  مستعار:

کریس ، رون ،رونا، سلطان تکنیک
قد:

184سانتی متر
وزن:

78 کیلو گرم
رنگ مورد علاقه:

سفید
هنر پیشه مورد علاقه:

آنجلینا جولی و جان کلود وندام
فوتبالیست مورد علاقه:

مارادونا ، کلایورت ، فیگو ، هانری و رونالدو

 رو دوست داره
پر کردن  وقت فراقت:

سینما رفتن موسیقی گوش دادن کتاب خواندن و قدم زدن



ادامه مطلب

هدف تمرین : پاس دادن و حرکت

تعداد بازیکنان : 8 نفر در هر گروه تمرینی

امکانات تمرین : مانع - توپ - 

نحوه اجراء: طبق شکل در حالی که بازیکنان زرددر مربع حرکت ÷ا به تو÷ را انجاممیدهند بازیکنان آبی ÷اسها را طبق شکل بهم دیگر داده و تعویض جا می نمایند.



ادامه مطلب

 

مرتضی پاشایی, بیوگرافی مرتضی پاشایی, عکس های مرتضی پاشایی

 

بیوگرافی مرتضی پاشایی همراه با تصاویر 

نام اصلی:  مرتضی پاشایی

زادروز:   ۱۳۶۳

وفات:    ۱۳۹۳

سبک‌ها: پاپ 
کار(ها): خواننده، آهنگساز، تنظیم‌کننده
ساز(ها):
 گیتار و پیانو

---------------------------------

 

بیوگرافی مرتضی پاشایی از زبان خودش

مرتضی پاشایی هستم متولد ۱۳۶۳/۵/۲۰ ساکن غرب تهران (آریا شهر) و در حال حاضر دانشجوی رشته گرافیک هستم از دوران کودکی همیشه نسبت به موسیقی یه حس خاص و مبهمی داشتم.

 و میدونستم که یک روز باید 



ادامه مطلب

جنگ‌افزارهای شیمیایی ابزارها یا موادی هستند که به وسیله آن‌ها انسان‌ها و یا موجودات زنده را هدف قرار می‌دهند. در اثر تماس مستقیم این مواد با هر قسمت از بدن جاندار، بدن وی آلوده شده و جاندار به انواع بیماری‌ها بیماری‌های عمومی و یا انحصاری آن ماده مبتلا می‌شود. این مواد میتوانند به صورت جامد، مایع و یا گاز استفاده شوند.

به عبارت دیگر عوامل شیمیائی به ترکیباتی اطلاق می‌گردد که در صورت کاربرد مؤثر علیه انسان، حیوان یا گیاه، منجر به مرگ یا ضایعات قابل توجه دائمی یا موقتی در ساختار اندامی آنها می‌شود.



ادامه مطلب

سِلاح یا جَنگ‌اَفزار، وسیله‌ای است که برای کشتار و تخریب به‌کار می‌رود. از بعضی سلاح‌ها برای کاربردهای غیرنظامی مانند ورزش، تفریح و شکار نیز استفاده می‌شود.

 پیشینه

بهرام چوبین سردار ایرانی دورهٔ ساسانی، هنگام بازدید از محل فوران نفت خام در ناحیه بادکوب (باکو) با توجه به قدرت اشتعال‌زایی این ماده، بر آن شد تا نوعی جنگ‌افزار ساخته شود و این کار را به مهندسان ارتش ایران واگذار نمود. در مدتی کم‌تر از یک سال، پیکانی ساخته شد شبیه به موشک‌های امروزی که حامل گوی دوکی شکلی بود که به نفت خام آغشته شده بود و از روی تخته‌ای که بر پشت قاطر قرار داشت با کشیدن زه پرتاب می‌شد. این دستگاه از یک زه (رودهٔ خشک شده) و چوب گز ساخته شده بود که بر تخته سوار می‌شد و دارای ضامن بود که دارای پنج خدمتکار بوده‌است که دو نفر از آن‌ها کمانکش بودند و نفر سوم نشانه‌گیری می‌کرده‌است. نفر چهارم مسئول افروختن بخش آغشته به نفت خام بوده و نفر پنجم قاطر را نگه می‌داشته‌است.

طبقه‌بندی جنگ‌افزارها

جنگ‌افزار متعارف

  • جنگ‌افزار سرد
  • جنگ‌افزار انفرادی (شمشیر، خنجر، تیر و کمان، ...)
  • جنگ‌افزار جمعی (منجنیق)
  • جنگ‌افزار گرم
  • انفرادی (سلاح کمری، تفنگ، نارنجک‌انداز، ...)
  • جمعی (توپ، تانک، هواپیمای جنگی، ...)
  • سیستم جنگ‌افزار متعارف

جنگ‌افزار نامتعارف

  • جنگ‌افزار شیمیائی
  • جنگ‌افزار میکروبی
  • جنگ‌افزار هسته‌ای


تاريخ : سه شنبه 25 / 8 / 1393برچسب:سلاح,اسلحه,جنگ افزار,تفنگ,, | 11:35 | نویسنده : علی اکبر |

بطور خلاصه رایانه دستگاهی است که قدرت خارق العاده‌ای برای محاسبه دارد و می‌تواند بوسیله ابزارهای جانبی با محیط بیرون ارتباط برقرار کند. جایگاه کامپیوتر در دنیای امروز همین بس که عصر حاضر عصر کامپیوتر است. هدف این قسمت معرفی مهندسی کامپیوتر است و از سه بخش تشکیل شده‌است.

اول آنکه که آشنایی با کامپیوتر است، قدری درباره دستگاه کامپیوتر، جایگاه آن در دنیای امروز و روحیات افرادی که با آن کار می‌کنند صحبت خواهد شد. در بخش اول ما به سه سؤال جواب کوتاهی می‌دهیم اول اینکه کامپیوتر چیست؟ دوم اینکه



ادامه مطلب

فناوری یا تکنولوژی (به فرانسوی: technologie) شگردها وبه کاربردن ابزارها، دستگاه‌ها، ماده‌ها و فرایندهایی گره گشای دشواری‌های انسان است. فناوری فعالیتی انسانی است و از همین رو، از دانش و از مهندسی دیرینه تر است.



ادامه مطلب

دومين فرزند برومند حضرت علي و(1) در روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت فاطمه ، که درود خدا بر ايشان باد، در خانه وحي و ولايت چشم به جهان گشود.

چون خبر ولادتش به پيامبر گرامي اسلام (ص ) رسيد، به خانه حضرت علي (ع ) و فاطمه را فرمود تا کودکش را بياورد. اسما او را در پارچه اي سپيد (2) (س ) آمد و اسما پيچيد و خدمت رسول اکرم (ص ) برد، آن گرامي به گوش راست او اذان و به گوش چپ (3) او اقامه گفت . به روزهاي اول يا هفتمين روز ولادت با سعادتش ، امين وحي الهي ، جبرئيل ، فرود آمد و گفت : سلام خداوند بر تو باد اي رسول خدا، اين نوزاد را به نام پسر کوچک هارون (شبير) چون علي براي تو بسان هارون (5) که به عربي (حسين ) خوانده مي شود نام بگذار. (4)براي  موسي بن عمران است ، جز آن که تو خاتم پيغمبران هستي .


ادامه مطلب

چرا محرم؟! پیش از اسلام عرب، جنگ در این ماه را حرام می‌دانست و ترک مخاصمه می‌کرد؛ لذا از آن زمان این ماه بدین اسم نامگذاری شد.(1) و روز اول محرم را اول سال قمری قرار دادند.(2) در توضیح این که چرا ماه‌های دیگر که جنگ در آنها حرام است، محرم نامیده نمی‌شود می‌توان گفت: چون ترک جنگ از این ماه شروع می‌شد به آن محرم گفتند.این ماه در مکتب تشیع یادآور نهضت حضرت سیدالشهدا و حماسه‌ جاودان کربلاست.

 اعمال روز دهم محرم

این ماه، یادآور دلاورمردی‌های یاران با وفای اباعبدالله الحسین(علیه السلام)، فداکاری‌های زینب کبری(سلام الله علیها)، حضرت سجاد(علیه السلام)، و همه‌ اسرای کاروان امام حسین(علیه السلام)، است. این ماه، یادآور خطبه‌ها و شعارهای آگاهی‌بخش سالار شهیدان، نطق آتشین حضرت زینب(سلام الله علیها) و خطابه‌ غرّای زین العابدین(علیه السلام)، است.

این ماه، یادآور استقامت حبیب بن مظاهر و شهادت عون و جعفر است.

آری این ماه، ماه پیروزی حق بر باطل است.


محرم از منظر ائمه(علیهم السلام)
شیعیان از امام رضا(علیه السلام)، چنین نقل شده است:

«وقتی محرم فرا می‌رسید، پدرم خندان دیده نمی‌شد، حزن و اندوه تا پایان دهه‌ اول بر او غالب بود و روز عاشورا، روز حزن و مصیبت و گریه ایشان بود.»(3)

همچنین حضرت امام رضا(علیه السلام) درباره‌ عاشورا می‌فرماید:

«کسی که عاشورا روز مصیبت و اندوه و گریه‌اش باشد، خداوند قیامت را روز شادمانی و سرور او قرار خواهد داد.»(4)

 اعمال شب اول ماه محرم ....



ادامه مطلب

محرم در فرهنگ اسلامی یک تاریخ زنده، یک انقلاب خونین، یک مظلومیت آشکار و یک مجموعه‌ی از حماسه های بی نظیر است. محرم ماه خداست. ماه که خون خدا بر زمین ریخت و بهترین بندگان خدا در دست بدترین موجودات زمینی به شهادت رسید.

ماه محرم فصل شکفتن لاله های مقاومت خونین اسلام است.همان گونه....



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 3 / 8 / 1393برچسب:محرم چیست؟,معرفی محرم,محرم,مطالبی در مورد محرم, | 8:58 | نویسنده : علی اکبر |

<style type="text/css">//Ashoora.ir|Moharam Begins</style><div align="center"><script type="text/javascript"src="http://www.ashoora.biz/mazhabi-projects/moharam/moharam.php?mod=4"></script></div><a href="http://www.ashoora.ir/" class="ashoora_tool_link">&#1585;&#1608;&#1586;&#1588;&#1605;&#1575;&#1585; &#1605;&#1581;&#1585;&#1605; &#1593;&#1575;&#1588;&#1608;&#1585;&#1575;</a><style type="text/css">//Ashoora.ir|Moharam Ends</style>



تاريخ : دو شنبه 3 / 8 / 1393برچسب:کد روز شمار محرم,روز شمار, | 8:49 | نویسنده : علی اکبر |
مراجع تقلید و آیات عظام به مناسبت نزدیکی به ایام محرم توصیه‌هایی را بیان کرده‌اند تا عزاداران حسینی با رعایت کردن این نکات آسیب‌های موجود را از مجالس عزای حسینی بزدایند و همچنان الگوی جهان باشند.

مراجع تقلید و آیات عظام به مناسبت نزدیکی به ایام محرم توصیه‌هایی را بیان کرده‌اند تا ....



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 3 / 8 / 1393برچسب:توصیه های مراجع تقلید در مورد ماه محرم,توصیه,محرم را چگونه برگزار کنیم؟,, | 8:37 | نویسنده : علی اکبر |
تاريخ : دو شنبه 3 / 8 / 1393برچسب:پیامک تسلیت ماه محرم,اس ام اس محرم, | 8:30 | نویسنده : علی اکبر |

<html>
<head>
<title><-BlogAndPostTitle-></title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<meta name="author" content="<-BlogAuthor->">
<meta name="language" content="Farsi">
<meta name="description" content="<-BlogAndPostTitle-> - <-BlogDescription-> - <-BlogTitle->">
<meta name="keywords" content="<-BlogAndPostTitle->,<-BlogId->, Blog, Weblog, Persian,Iran, Iranian, Farsi, Weblogs">
<link rel="alternate" type="application/rss+xml" title="<-BlogTitle->" href="<-BlogXmlLink->" />
<link href="http://slidethemes.ir/theme/214/style.css" type="text/css" rel="stylesheet">

....

کد کامل را در ادامه مطلب ببینید



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 3 / 8 / 1393برچسب:کد وبلاگ,کد قالب محرم,محرم,کد قالب وبلاگ لوکس بلاگ محرم, | 8:24 | نویسنده : علی اکبر |